Glyngøre sejlklub har eksisteret i mere end 50 år.
Foreningens formål er gennem aktiv indsats for sine medlemmer at fremme
kendskab til og interesse for sejl- og motorbådssejlads, samt medvirke til
fremme af gode kammeratlige bånd medlemmerne imellem.
Foreningens formål er endvidere at forestå driften af Glyngøre Lystbådehavn. Dens hjemsted er Glyngøre, Skive Kommune.
Ud over et skønt miljø i lystbådehavnen og et virkeligt dejligt klubhus er sejlklubben også en meget aktiv klub med eksempelvis onsdagssejladser samt dejltagelse i den årlige tilbagevendende Sildefestival på havnen.
Klubben rummer også både en afdeling med jollesejlads samt en surfafdeling – Glyng Surf, hvor der undervises i jollesejlads, surf og sup.
Sidste skud på stammen af aktiviteter, er Salling Kajak, som stadig er ved at finde sine ben – men som bestemt bliver et aktiv for området.
Det er med andre ord en rigtig attraktiv sejlklub, hvor der er noget at byde på for alle aldre.
Priser/kontingenter – 2021:
Køb af bådplads: 10.000 kr. pr. brometer
Broafgift: 400 kr. pr. brometer pr. år
Årlig leje af bådplads: 1.000 kr. pr. brometer pr. år
Leje af Vinterplas på græs 700kr
Leje af vinter plads til mast 300kr
Kontingent voksen (aktiv): 650,- kr pr. år
Kontingent voksen (passiv): 250,- kr pr. år
Kontingent barn (aktiv): 400,- kr pr. år (under 18 år)